Gisèle Vienne (ur. 1976) jest francusko-austriacką choreografką, reżyserką, artystką sztuk wizualnych. Studiowała filozofię, a później lalkarstwo (1996–1999) w École Nationale Supérieure des Arts de la Marionnette, gdzie poznała Étienne’a BideauReya – z nim (w ramach grupy D.A.C.M. – „De l’Autre Côté du Miroir”, czyli Po Drugiej Stronie Lustra) opracowywała koncepcje swoich pierwszych spektakli. Na studiach spotkała również aktora Jonathana Capdevielle’a, który od tego czasu występuje we wszystkich jej przedstawieniach.
Od 2004 roku Gisèle Vienne współpracuje z amerykańskim pisarzem, poetą i krytykiem sztuki Denisem Cooperem (1953), uznanym przez „The Village Voice” za „najbardziej niebezpiecznego pisarza w Ameryce”. Jako twórca muzyki powraca w jej spektaklach Peter Rehberg – od lat podpora wiedeńskiej sceny eksperymentalnej elektroniki, współdyrektor kultowej oficyny Editions Mego oraz współzałożyciel KTL, razem ze Stephenem O’Malleyem – kompozytorem współpracującym z Gisèle Vienne. Vienne otwarcie przyznaje się do fascynacji teatrem Tadeusza Kantora.