Radosław Rychcik (ur. 1981) ukończył polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim i reżyserię w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Krakowie. Debiutował w Starym Teatrze Formą przetrwalnikową według internetowego dziennika Kasi Kosteckiej, lekarki szukającej zawodowego szczęścia w Anglii (2008). W kolejnych spektaklach inspirowała go myśl Rolanda Barthesa: w Versus.
W gęstwinie miast Bertolta Brechta wykorzystał uwagi francuskiego filozofa na temat stylu walki – wolnoamerykanki (2008), a rok później adaptował Fragmenty dyskursu miłosnego (2009) francuskiego pisarza. Reżysera interesuje też formalny eksperyment: Versus... przypominał ringowy pokaz, w Samotności pól bawełnianych Bernarda-Marii Koltèsa (2009) pojawiły się elementy znane z klubowych imprez i koncertów – na żywo grała formacja Natural Born Chillers. Z kolei w adaptacji Madame Bovary Gustawa Flauberta (2010) odwołał się do operowych inscenizacji Roberta Wilsona czy Petera Greenawaya.