Jerk, solo dla lalkarza, powstało na podstawie tekstu Dennisa Coopera. Jest wyobrażeniową – dziwną, poetycką, pełną humoru – rekonstrukcją zbrodni dokonanych przez amerykańskiego seryjnego mordercę Deana Corlla, który z pomocą dwóch nastolatków Davida Brookesa i Wayne’a Henleya
zabił w latach 70. w Teksasie ponad dwudziestu chłopców. Historia opowiadana jest – w sposób linearny i koherentny – przez Davida Brookesa odsiadującego wyrok za współudział w zbrodni. W ramach terapii mężczyzna uczy się sztuki lalkarskiej. Przy pomocy pacynek ma odtworzyć zbrodnie przed studentami psychologii (w ich roli występuje publiczność), co pozwoli mu na wzięcie odpowiedzialności za dokonane czyny. Jerk bliski jest estetyce gore: przemoc łączy się tu ze śmiechem, wina z fascynacją zbrodnią, seks z okrucieństwem. Vienne eksploruje w spektaklu płynną granicę między snem, fantazją a rzeczywistością, poddając próbie naszą wiarę w to, co dzieje się na scenie. Jerk powstał jako słuchowisko w ramach Atelier de création radiophonique de la France Culture w 2007 roku. Adaptacja sceniczna została zrealizowana rok później.