Spektakl opowiada o śmierci młodego homoseksualnego mężczyzny, Ihsane’a Jarfiego, zamordowanego w centrum Liège w 2012 roku. Wydarzenie wstrząsnęło belgijską opinią publiczną i było opisywane w większości tamtejszych mediów. Milo Rau inscenizuje i problematyzuje głośne zabójstwo. Przedmiotem refleksji czyni również sam teatr: przygląda się narzędziom, jakimi dysponujemy, by opowiadać na scenie o tragedii (strachu i okrucieństwie, stracie i żałobie) i wywoływać w widzach emocje. Jak widz może zareagować na pokazaną przemoc, jaką funkcję pełni, jaka jest jego/jej odpowiedzialność?
Powtórzenie (w oryginale La Reprise. Histoire(s) du théâtre (I)) jest pierwszą częścią realizowanego przez NTGent cyklu Historia/e teatru, w którym zaproszeni reżyserzy i reżyserki opowiadają o naturze, historii i przyszłości teatru (nazwa cyklu nawiązuje do monumentalnego eseju filmowego Jeana-Luca Godarda Histoire(s) du cinéma). Spektakl jest również pierwszą realizacją Manifestu NTGent – opublikowanego w 2018 r. zbioru zasad, które mają obowiązywać w produkcjach gandawskiego teatru pod kierownictwem artystycznym Milo Raua.