Dyrektor festiwalu od początku jego istnienia, czyli od 1991 roku. Malta to, jak sam mówi, jego trzecie dziecko. Najważniejszy jest dla niego program i ludzie, którzy z nim pracują. Ukończył w 1985 kulturoznawstwo na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Uzyskał także dyplom European Diploma in Cultural Art Management. Dyrektor i manager wielu instytucji kultury (m.in. Teatru Rozmaitości, Towarzystwa Muzycznego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu, Narodowego Instytutu Audiowizualnego). W 2002 wraz z Lechem Raczakiem uhonorowany przez tygodnik „Polityka” dyplomem „Kreator kultury”. W 2013 odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.
Socjolożka, teatrolożka, animatorka kultury. W Fundacji Malta od 2010, początkowo jako koordynatorka ds komunikacji internetowej i wydawnictw, od 2014 roku kuratorka Generatora Malta oraz innych projektów edukacyjnych i społecznie zaangażowanych. Zainicjowała m.in. Akademię Miasta, Wolno Dzieciom, Sztuczki Publiczne, Mikro Dom Kultury “Lotaryńska 6”, a także słynne maltańskie “obiadki”. W Poznaniu znana również z wielkoformatowej poezji na murach. Współtworzy Poznańską Garażówkę.
Szefowa komunikacji i promocji w Fundacji Malta, rzeczniczka prasowa Malta Festival Poznań. Zajmuje się komunikacją, marketingiem, kontaktem z mediami i promocją wydarzeń, ośrodków i instytucji kultury, artystów oraz inicjatyw społecznych. Absolwentka Uniwersyetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (wiedza o teatrze, filologia polska spec. wydawnicza), Collegium Da Vinci (projektowanie graficzne) i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (VCC menedżer). Doświadczenie zdobywała w pracy m.in. dla MFF Nowe Horyzonty, Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych, Edinburgh Festival Fringe, Pawilonu, Festiwalu Malta.
Logistyk Malta Festival Poznań i koordynator projektu Archiwum Malty. Sprowadza artystów z najdalszych zakątków świata. Transportuje scenografie wszelkiego gabarytu. Na miejscu kwateruje i żywi. Wita i żegna przyjezdnych. Zarządza także dystrybucją biletów na wydarzenia festiwalowe. Oprócz tego zajmuje się biurem, transportem lokalnym, a w roku jubileuszowym stanął na czele zespołu tworzącego portal Archiwum, zbierającego 30 lat historii festiwalu. Z Maltą zawiązany jest od najmłodszych lat – „Le Peplum” to jego pierwszy i do dziś ulubiony spektakl obejrzany na festiwalu, był na wszystkich pokazach, a miał wtedy raptem 5 lat!
W dziale programowym festiwalu Malta pracuje od 2010 roku. Zajmuje się programem międzynarodowym, Forum (cyklem debat i czytań performatywnych), programem sceny teatralnej na placu Wolności. Redaguje również druki festiwalowe. W latach 2010-2019 wspólnie z Kasią Tórz opracowywała Idiomy, czyli tematyczny, międzynarodowy nurt Malty. Doktorka nauk humanistycznych, teatrolożka, dramaturżka, wykładowczyni Akademii Teatralnej w Warszawie. Ukończyła Uniwersytet Paris III Sorbonne-Nouvelle w Paryżu. Stopień doktora uzyskała na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w 2013 roku.
Z Fundacją Malta związana jest od 2011 roku. Pierwotnie była to pełna wyzwań logistyka, której realizacji zawsze towarzyszył wysoki poziom adrenaliny, następnie niepozbawiona wyzwań księgowość. Jest absolwentką Wydziału Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza oraz studiów podyplomowych na Akademii Ekonomicznej. Interesuje się sztuką, literaturą współczesną, filmem ze szczególnym uwzględnieniem czeskiej kinematografii.
Od 1 czerwca 2017 roku pracuje w dziale księgowości, ale pracę w Fundacji Malta zaczął znacznie wcześniej – przez kilka lat pracował jako producent techniczny. Chociaż miał już okazję zadebiutować na scenie podczas Festiwalu Malta, to swoje powołanie czuje za kulisami – z nosem w papierach i przed ekranem komputera. Studiował na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i interesuje się ekonomią oraz programowaniem.
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Od kilkunastu lat zajmuje się w Fundacji księgowością. Wszystkie nudne i biurokratyczne sprawy przechodzą prze jego ręce. Stara się żeby ilość zer na papierkach była jak największa, ale co najważniejsze żeby były one poprzedzone innymi cyframi
Śmiało mówi o sobie filmowy zapaleniec, ogląda praktycznie wszystko – od kina niezależnego po wysokobudżetowe. Kiedy w rozmowach temat przechodzi na kino, wydaje mu się, że zaczyna się robić nieznośny i przemądrzały. Od dwóch lat zbiera winyle i ostatnio dobił do setki. Z muzyki najbardziej kocha jazz i stara się wspierać młodych, polskich muzyków. Wielu ludzi pyta go o to samo: ale jak ty to robisz, skąd czerpiesz tę radość? Odpowiada: “to proste! Mam kota.”
Koordynatorka pracy artystycznej, czyli łączniczka pomiędzy działami Fundacji Malta. W projekcie Archiwum zajmuje się współpracą przy tworzeniu i redakcji tekstów, a także selekcji materiałów. Absolwentka Wiedzy o teatrze, Mediów Interaktywnych i Widowisk oraz Rozwoju publiczności na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. Od 2020 roku współprowadzi autorski podcast Mam ciało – i co dalej?
Absolwent Kulturoznawstwa i student Wiedzy o teatrze na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jego główne zainteresowania to sztuka partycypacyjna, w szczególności działania performatywne angażujące osoby z niepełnosprawnościami, oraz temat praw zwierząt w perspektywie nauk humanistycznych. Pierwszy raz do Malty trafił w 2019 roku w ramach stażu w dziale komunikacji i promocji. W wolnych chwilach gotuje wegańskie potrawy, gra ze znajomymi w planszówki i czyta Dorotę Masłowską.
Ukończyła wiedzę o teatrze, polonistykę w kontekstach kultury na UAM i (prawie) menadżera kultury na UEP. Z teatrami jest związana mniej lub bardziej zawodowo od ośmiu lat. Współpracowała m.in. z TR Warszawa, poznańskimi Polskim, Nowym i Wielkim i Instytutem Teatralnym. Na Maltę trafiła z ogłoszenia. Prywatnie tuli koty, żegluje, pływa, słucha winyli i jeździ pociągami w poszukiwaniu dobrych spektakli i przygód.
Poznanianka, absolwentka filologii polskiej i studentka filologii hebrajskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zajmuje się kategorią postpamięci oraz doświadczeniem trzeciego pokolenia po Zagładzie. Jej pasją jest polska poezja najnowsza oraz kultura żydowska. W wolnych chwilach ogląda filmy i chadza do teatru. Ma niskie ciśnienie więc dzień zaczyna od kawy i przeglądu prasy. Na Malta Festival chodziła jeszcze z rodzicami.
Absolwentka UŁ na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Obecnie studentka UJ oraz UW. Od zawsze związana z kultura, sztuką i edukacją muzealna. Uwielbia pracę z ludźmi, a zadowolona mina widza jest dla niej najlepszą nagrodą. Kocha Włochy i wszystko co włoskie, jednak czasami zdradza je dla krajów Bliskiego Wschodu i Azji.
Pomysłodawczyni i szefowa wirtualnego muzeum historii Poznania CYRYL, polonistka, ukończyła podyplomowe studium Zarządzania Finansami na Uniwersytecie Ekonomicznym. Dziennikarka, redaktor, współpracowała z „Gazetą Wyborczą”, od 1995 do 2015 roku sekretarz redakcji „Kroniki Miasta Poznania”. Autorka albumów o Poznaniu (Ortaliony, neony, syfony. Poznań w latach 60. XX wieku i Bony, dzwony, betony. Poznań w latach 70. XX wieku z M. Mrugalską-Banaszak, Miasto z wizją. Poznań w dwudziestoleciu międzywojennym z J. Skuteckim, Poznań. Widoki i detale z P. Skórnickim), teki z Planami Poznania, kilkudziesięciu artykułów zamieszczonych na łamach KMP, wywiadów i reportaży, m.in. w „Gazecie Wyborczej” i miesięczniku IKS, oraz reportażu multimedialnego Czerwiec 56. Kuratorka kilkunastu wystaw plenerowych. Żegluje, gra w brydża, maniaczka kina, teatru i podróży.