Meg Foley, Action Is Primary
Action Is Primary jest jak statek czekający na falę. „Tu i teraz” rozpada się na kawałki; każdą teraźniejszość, przeszłość i przyszłość można przywołać w dowolnym momencie. Najważniejsze, by utrzymać to, co się robi, w centrum tego, co się robi. Działanie dźwięczy, szamocze się, upada i zmienia orientację dokładnie w tym samym momencie, testując napięcie między afektem i efektem, przypadkiem i konstrukcją, tobą i mną. Poruszając się po terenie tego, co fizyczne, czas stoi nieruchomo, a potencjał się krystalizuje.
Maria Stokłosa, Wychodząc od działania
Maria Stokłosa zachęca widza do wspólnego destabilizowania relacji widz – performer. Rezygnuje z próby stworzenia zamkniętej formy spektaklu. Nigdy nie powstanie końcowy produkt. Siła jej spektaklu, wynikająca z ciągłego negocjowania własnej tożsamości, to zdolność do transformacji, w której jedyną stałą jest ciągła zmiana uwagi. Punktem wyjścia jest praktyka improwizacji ruchowej Action Is Primary filadelfijskiej artystki Meg Foley.