Wydarzenia

2745

mysaleshow

Dirk Fleischmann

Idiom,
Teatr
Edycja
fot. Maciej Zakrzewski

Dotychczas Dirk Fleischmann oferował w ramach biznesowo- artystycznych projektów produkty, takie jak: czekoladki, zegarki, lampy czy kurze jaja. Tym razem obiektem artystycznym i produktem są koszulki Malta Festival Poznań. Typowy przedmiot promujący festiwal zyska zupełnie inną formę i znaczenie. W projekcie mysaleshow artysta zaprasza publiczność w podróż, która zaczyna się ziołową herbatką w jego rodzinnym mieście a kończy w specjalnej strefie ekonomicznej – obszarze przemysłowym Kaesong w Korei Północnej, gdzie maltańskie koszulki zostały zaprojektowane i wyprodukowane. W ten sposób Fleischmann poddaje krytyce reguły globalnego handlu, opierającego się na eksploatacji pracowników, oraz kapitalistyczną koncepcję towaru, którego wartość rynkowa jest wypadkową spekulacji i narzędzi marketingowych używanych przez wielkie korporacje. Połączenie wymiaru komercyjnego z krytycznymi motywacjami artysty może wydawać się dwuznaczne, jednak perspektywa wielonarodowych, zdywersyfikowanych konglomeratów produkcyjnych jest niejednorodna, wchłania różne dyskursy i pojęcia, adaptując je do własnych celów – skuteczności i pomnażania zysków.

Wydarzenie
Data 04.07.2012
Nurt Idiom
Kategoria Teatr