Projekt „instalacji ambientowej” zakłada powstanie wielkoformatowych, wyszywanych obrazów (billboardów), które będą częścią projektowanych ogrodów. To apoteoza domowych prac ręcznych, która zyskuje wymiar społeczny, wychodząc na ulicę. Swoisty performans: grupa 20 osób symultanicznie haftuje hasło na płótnie rozpiętym na specjalnej ramie. Następnie utkane z/w partycypacji obrazy znajdują swoje miejsce w przestrzeni publicznej.
A LA TEATR : Na początku była przyjaźń i pasja. Reszta była naturalną koleją rzeczy, bo wyszywanie mają we krwi. Babcia Agnieszki, Helena Grygiel, tworzyła jeden z najpiękniejszych haftów – snutkę golińską, a babcia Izy, Teresa, pokazała jej, jak powstają serwetki na tamborku. Potem były haftowane wiersze Agnieszki, które zrobiła na 80. urodziny poetki Krystyny Miłobędzkiej w czerwcu 2012 roku. I wyszywanie na cztery ręce. Wreszcie pomysł Izy na haftowanie na billboardzie. Dlaczego tam? Po pierwsze dlatego, że autorki reklamują bliskość, którą inicjuje wspólne działanie. Po drugie, duży format pozwala pracować warsztatowo naraz kilkudziesięciu pasjonatom. Po trzecie – ręcznie wyszyte na billboardzie hasło „wystawione” zostaje w największej galerii świata, czyli na ulicy. Staje się obrazem, który zaczyna znaczyć dla setek przypadkowych widzów, porwanych do interpretacji poetyckich haseł. W tym akcie zostaje przywrócone rękodziełu należne mu miejsce, a słowom – twórczą moc. Dokonuje się swoiste „przeistoczenie” – mała kreseczka nad „C” zmienia wszystko. NIC staje się NICIĄ i metaforą więzi między ludźmi. „Wspólne tworzenie tworzy wspólnotę” – przekonują autorki performansu.
pomysł i wykonanie: A LA TEATR – AGNIESZKA GRYGIEL & IZA OSES oraz mieszkańcy poznańskich dzielnic