„Tourniquet" oznacza w języku angielskim opaskę uciskową, ale i ciemiężyciela. To również singiel promujący drugi studyjny album grupy Marilyn Manson Antichrist Superstar z 1997 roku. Łącząc rytuał, trans i egzorcyzmy Abattoir Fermë przywohuje w Tourniquet historię domu i jego trzech duchów. To jednak sam widz odtwarza historię, która na scenie układa się w obrazy inspirowane filmami — takimi jak: Egzorcysta, Requiem, Lola — pracami Caravaggia, Boską Komedią Dantego.
Spektakl uważany jest za jedną z najbardziej wizualnych prac grupy. „To teatr w jego czystej formie, nagi, bez konieczności wypowiedzenia tekstu. Spektakl nie ogranicza się jednak do pantomimy, a aktorzy nie są całkowicie pozbawieni głosu" (Theatermaggezien). Przedstawienie jest „cichą, półtoragodzinną projekcją o sile równej filmom Murnaua" (Knack). Działa na granicy tego, do czego zdolne jest ciało, nie boi się ryzyka. To teatr na granicy możliwości.